נתן שרנסקי קיבל בקרמלין את תואר איש השנה

21 בדצמבר 2009 / ד' בטבת התש"ע

הכריז במהלך הטקס כי תחודש פעילותן של כ-200 כיתות האולפן לעברית שנסגרו לפני כמה חודשים ברחבי ברה"מ לשעבר

איגוד הקהילות היהודיות של רוסיה העניק הערב (20.12) את תואר "איש השנה" ליו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי. שרנסקי קיבל את התואר במהלך טקס חגיגי שהתקיים בהיכל הטקסים בקרמלין במוסקבה בהשתתפות הרב הראשי לרוסיה, ברל לזאר, מנהיגי הקהילות היהודיות של רוסיה ואישי ציבור.

מאז שנת 2002 מוענק תואר איש השנה מטעם איגוד הקהילות היהודיות של רוסיה, לאישים בעלי אזרחות רוסית אשר תרמו רבות לתרבות ולחברה הרוסית. בין הזוכים בתואר היוקרתי בשנים קודמות: איש העסקים רומן אברמוביץ', מאמנת נבחרת רוסיה בהתעמלות אומנותית אירינה וינר, נשיאת הקרן להנצחת השואה אלה גרבר, הזמר הרוסי-יהודי הנודע יוסף קובזון ועוד. השנה, זו הפעם הראשונה שמקבל את הפרס אדם שאינו אזרח רוסיה.

יו"ר הסוכנות היהודית זוכה בתואר "איש השנה 2009" בקטגורית 'אישיות שהפכה למיתוס'. כך נימק הרב ברל לזאר את ההחלטה: "בזמן שאחרים בחרו להתעלם ולשתוק, נאבק נתן שרנסקי ללא פשרות למען זכויות האדם. הוא הוכיח שגם בתנאים הכי קשים, אדם חייב להיות נאמן למצפונו ולהאבק למימוש עקרונותיו".

עם קבלת הפרס אמר נתן שרנסקי כי אין בדעתו לנוח על זרי הדפנה. "אמשיך לפעול בנחישות למען חיזוק התודעה היהודית בברה"מ לשעבר ובקרב העם היהודי בכל רחבי העולם. בכוונתי להשתמש בפרס המכובד כדי למנף ולהרחיב את פעילותה של הסוכנות היהודית בברית המועצות לשעבר וכדי לחזק את הקשר בין יהודי חבר המדינות ובין מדינת ישראל", אמר שרנסקי.

במהלך הטקס הכריז יו"ר הסוכנות היהודית על חידוש פעילותן של כ-200 כיתות אולפן לעברית ברוסיה ובחבר המדינות, שפעילותן הושבתה במהלך 2009 מסיבות תקציביות. בכיתות האולפן שיפתחו מחדש, ילמדו עברית יותר מ-2600 תלמידים. התלמידים החדשים יצטרפו לכ-3000 חבריהם שלומדים עברית בכיתות אולפן קיימות.

לפרטים:
אלכס סלסקי
דוברות הסוכנות היהודית
052-3849090

 

 

 

 

שיתוף:           PRINT   
21 דצמ' 2009 / 4 Tevet 5770 0