מחר (יום ה' 22.10):
יחנך המיון הממוגן הראשון בישראל
שנבנה בעקבות לקחי מלחמת לבנון השנייה

21 באוקטובר 2009 / ג' בחשון התש"ע

1200 ימים אחרי פרוץ מלחמת לבנון השנייה נחנך ברמב"ם מיון חדש מוגן בפני טילים וחומרי לוחמה כימית

במלחמת לבנון השנייה, בקיץ 2006, קלט המרכז הרפואי רמב"ם מאות נפגעים, חיילים ואזרחים בחדר מיון ישן, צפוף ולא ממוגן. כל זאת בזמן שטילי קטיושה פגעו בסביבה הקרובה לבית החולים. אחד מלקחי המלחמה העיקריים עבור הנהלת רמב"ם, היה הצורך לבנות בהקדם חדר מיון חדש ממוגן מפני פגיעה קונבנציונאלית וחומרי לחימה כימיים - חדר מיון שיכול לספק טיפול רפואי איכותי לתושבי חיפה והצפון.

מחר יתקיים טקס חנוכת המיון החדש (הנקרא בשפה הרפואית מלר"ד: מחלקה לרפואה דחופה) בנוכחות סגן שר הבריאות - ח"כ הרב יעקב ליצמן, יו"ר קבוצת IDB - מר נוחי דנקנר, מנכ"ל הסוכנות היהודית - מר משה ויגדור, מר מייקל גלמן , גזבר ה UJC , ראש עיריית חיפה - מר יונה יהב, יו"ר הוועד המנהל של ועידת התביעות - מר ראובן מרחב ומכובדים נוספים. הטקס יתקיים בשעה 16:00 באודיטוריום ספנסר בבניין הראשי של בית החולים רמב"ם.

בזכות שיתוף פעולה בין תורמים - חברת השקעות דיסקונט (דסק"ש) מקבוצת IDB , הסוכנות היהודית באמצעות כספי החירום של ה UJC , ועידת התביעות ועמותת "רעות" גויס התקציב הנדרש לבניית והצטיידות המיון החדש בסך כ 60 מיליון ₪.
"בעיצומה של מלחמת לבנון השנייה הבטחנו למגן את רמב"ם. לאחר 3 שנים סיימנו את החלק הראשון", אומר פרופ רפי ביאר, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם. פרופ' ביאר הוסיף כי מדובר בסנונית הראשונה בפרויקט הבניה האדיר של רמב"ם הכולל הקמה של בית חולים תת קרקעי ממוגן ל 1730 מאושפזים, בית חולים לילדים, מבנה לטיפול במחלות הסרטן, מבנה לטיפול במחלות לב ומגדל למחקר קליני.

  • המיון החדש נבנה בהשקעה של 60 מליון שקל: רבע מהסכום ממקורות ממשלתיים, והיתר מתורמים פרטיים, ארגונים פילנתרופים ותקציב רמב"ם. 
  • התורמים: קבוצת IDB , הסוכנות היהודית באמצעות מגבית החירום של ה UJC , ועידת התביעות ועמותת "רעות".
  • המיון יהיה ממוגן בפני טילים ופגיעות קונבנציונליות ובפני התקפה כימית.
  • המיון החדש יהיה גדול פי 3.5 מהמיון הישן. הוא מתפרס על שטח של 3200 מ"ר: מרווח, ממוחשב, עם כל האמצעים המודרניים כדי לטפל בחולי חיפה והצפון בצורה הטובה ביותר.
  • אפשרות לטפל ב 60 מטופלים בו זמנית עם אפשרות להרחבה ל 100 עמדות טיפול בשעת חרום.
  • למיון רמב"ם מגיעים בממוצע כ 110- 100 אלף פונים בשנה.
  • אולם לטיפול בנפגעי טראומה (חדר הלם) וטיפול נמרץ הגדול בארץ: 6 עמדות טפול בשגרה עם אפשרות להרחבה ל 11 עמדות בשעת חרום. העמדות נבנו בשת"פ עם הפקולטה להנדסת אנוש בטכניון – לייעול מקסימאלי של פעילות הצוות בחדר הלם.
  • 2 חדרי רנטגן דיגיטליים + 2 חדרים ייעודיים לבידוד חולים עם חשד למחלות זיהומיות או מערכת חיסון מוחלשת.
  • מחשוב מלא של כל עמדות הטפול (סוף תקופת מילוי הדו"חות בכתב יד) - כולל מערכת מעקב ממוחשבת שפותחה בשיתוף פעולה עם הטכניון ו IBM .

נתונים להשוואה בין המיון החדש למיון הישן ברמב"ם:

לפרטים ותיאום הגעה לטקס:
דוד רטנר
, דובר בית החולים רמב"ם
0502062600


אלכס סלסקי, דוברות הסוכנות היהודית

0523849090


 

 

שיתוף:           PRINT   
21 אוק' 2009 / 3 Heshvan 5770 0