ביום ה', 22.10, בבניין המוסדות הלאומיים בירושלים:
בניית "ארון הספרים הציוני" על ידי תנועות הנוער הציוניות וההסתדרות הציונית

21 באוקטובר 2009 / ג' בחשון התש"ע

במסגרת יום עיון בנושא "היחס לארץ ישראל בהגות הציונית"

דיון מעמיק סביב הספרים המרכיבים את "ארון הספרים הציוני" יתקיים ביום ה', 22.10, בבניין המוסדות הלאומיים בירושלים. הדיון יערך במסגרת יום עיון בנושא "היחס לארץ ישראל בהגות הציונית", שמאורגן על ידי ההסתדרות הציונית העולמית ותנועות הנוער הציוניות. הוא יתקיים במעמד גזבר ההסתדרות הציונית, חגי מירום ובהשתתפות ההנהגה הבכירה של כל תנועות הנוער הציוניות הפועלות בישראל.

תהליך הרכבת "ארון הספרים הציוני" החל לפני מספר חודשים ביוזמת ההסתדרות הציונית העולמית ותנועות הנוער הציוניות, במטרה לכונן רשימה של 60 ספרים המהווים את ליבת הציונות לרגל שנת ה- 60 למדינה.

התהליך נועד לייצר שיח ערכי בין תנועות הנוער הפועלות בישראל סביב הרעיון הציוני, כדי להעמיק את שיתוף הפעולה האידיאולוגי ביניהן. "השולחן העגול" שסביבו יושבות כל תנועות הנוער, פועל תחת חסותה של המחלקה למפעלים ציוניים בישראל של ההסתדרות הציונית.

במפגש הראשון התקיים דיון סביב כתביו של בנימין זאב הרצל - "מדינת היהודים" ו - "אלטנוילנד". הדיון ביום העיון הקרוב יעסוק בסוגיית הרעיון הציוני ואופני הגשמתו בכתביהם של ההוגים הבאים: כתבי יוסף חיים ברנר; עולמו של ז'בוטינסקי, בעריכת משה בלה; אורות של הרב קוק; וההתיישבות מהות ודרך של יצחק טבנקין בעריכת אברהם בר סיני.

ביום העיון ישתתפו נציגי תנועת הצופים, הנוער העובד והלומד, השומר הצעיר, בני עקיבא, המחנות העולים, מכבי צעיר, האיחוד החקלאי, עזרא, אריאל, הנוער הלאומי ובית"ר.

ראש המחלקה למפעלים ציוניים בישראל, ליאת רבנר, אמרה כי הפעילות המשותפת עם תנועות הנוער נועדה לטפח את ערכי הציונות בקרב מאות אלפי ילדים ובני נוער המתחנכים בתנועות אלו.

לפרטים נוספים: חגית הללי, דוברת לתקשורת הישראלית, הסוכנות היהודית, 052-3467053


 

 

שיתוף:           PRINT   
21 אוק' 2009 / 3 Heshvan 5770 0