ביוזמת הסוכנות היהודית: ניצולי שואה מהונגריה יגיעו לראשונה בחייהם לביקור בישראל במהלך חג הסוכות יסיירו ברחבי הארץ ויבקרו במוזיאון יד ושם יזכו לראות את ישראל לובשת חג ולהתארח בסוכה

 
ניצולי שואה מהונגריה יגיעו לראשונה בחייהם לביקור בישראל  

22 באוקטובר 2009 / ד' בחשון התש"ע

קבוצה של ניצולי שואה מהונגריה, תגיע לביקור בישראל במהלך חג הסוכות, במסגרת פרויקט מיוחד של הסוכנות היהודית בשיתוף הג'וינט. זהו הביקור הראשון של הניצולים במדינת ישראל ובמהלכו הם יזכו לראות אותה לובשת חג ולהתארח בסוכה. כמו כן הם יבקרו במוזיאון יד ושם, בכותל המערבי, בכיכר רבין ובאתרים נוספים ברחבי הארץ. יחד עמם יגיעו גם סטודנטים יהודים מבודפשט, בוגרי 'תגלית', שמלווים את הניצולים בחודשים האחרונים.

על פי נתוני הסוכנות היהודית, בבודפשט מתגוררים מאות ניצולי שואה שמעולם לא ביקרו בישראל. הקשר של הניצולים לנושאים הקשורים לציונות וליהדות רופף וכמעט שאין להם מפגשים עם צעירים בקהילה היהודית של הונגריה. מיזם מיוחד של הסוכנות היהודית, "קשר בין דורי" שמו, מפגיש למשך תקופה ממושכת בין ניצולי השואה בהונגריה לבין סטודנטים יהודים המתגוררים שם. הסטודנטים הם בוגרי פרויקט 'תגלית' שביקרו בעבר בארץ ואשר מגלים עניין מחודש בזהות היהודית שלהם בעקבות החוויה הישראלית.

במהלך המפגשים המשותפים מספרים הניצולים לסטודנטים את סיפור החיים האישי שלהם, מתקיימות פעילויות חווייתיות סביב החגים וניתנות הרצאות על נושאים ציוניים ויהודיים. הפרויקט מופעל על ידי הסוכנות היהודית, בשיתוף עם הג'וינט, ועידת התביעות ופרויקט 'תגלית'. הביקור בישראל מתקיים לאחר מספר מפגשים משותפים שהתקיימו בבודפשט בין ניצולי השואה לבין בוגרי 'תגלית'.

שליח הסוכנות היהודית בהונגריה, ערן אל-בר אומר כי הפרויקט הבין דורי מעניק חוויה מיוחדת גם לניצולי השואה וגם לסטודנטים הצעירים. "אצל רבים מהניצולים המפגשים האלה שוברים עשרות שנים של שתיקה והם מספרים את הסיפור הטראגי שלהם לראשונה לאחר השואה ואילו הסטודנטים הצעירים זוכים להכיר את העולם היהודי שהיה לפני השואה ואת ישראל - גם את הטרגדיה וגם את הנס  - דרך עיניהם וחוויותיהם של המבוגרים". 

לסיפור "ביקור מרגש" ומכתב אישי מאחד המשתתפות, לחצ/י כאן.

לפרטים נוספים: חגית הללי, דוברת לתקשורת הישראלית, הסוכנות היהודית, 052-3467053

 

 

 

 

שיתוף:           PRINT   
22 אוק' 2009 / 4 Heshvan 5770 0