יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי מודיע על הקמת "סיירת הסוכנות היהודית"
 

27 באוקטובר 2009 / ט' בחשון התש"ע

שרנסקי הודיע הבוקר על תכניתו להגדיל בשיעור ניכר את מס' שליחי הסוכנות היהודית בקמפוסים ובאוניברסיטאות בצפון אמריקה.

נתן שרנסקי הופיע הבוקר (26.10) בוועדה למאבק באנטישמיות של חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית המתכנס בימים אלו בירושלים. בישיבת הוועדה הודיע שרנסקי כי הסוכנות היהודית תגייס בתוך כשנתיים למעלה מ-100 שליחים צעירים, שיקיימו בקמפוסים בצפון אמריקה פעילות הסברה למען ישראל ולמען העם היהודי. לדבריו, תכניתו זו משתלבת עם אחת ממטרותיה המרכזיות של הסוכנות היהודית - חיזוק הזיקה בין יהודי התפוצות ובין מדינת ישראל. שרנסקי סיפר לחברי הועדה כי בביקוריו האחרונים בצפון אמריקה, נחשפה לעיניו תופעה מדאיגה ביותר ולפיה סטודנטים יהודיים מתנערים מכל קשר עם מדינת ישראל, בגלל המתקפות האנטי ישראליות והאנטישמיות בקמפוסים.

כיום משרתים באוניברסיטאות בצפון אמריקה כ-20 שליחים כאלה של הסוכנות היהודית, בשיתוף עם ארגון "הלל". כאמור, בכוונת יו"ר הסוכנות היהודית להגדיל את מספרם לכדי יותר מ-100 ואף להרחיב באופן משמעותי את תהליך הכשרתם לתפקיד. לקורס ההכשרה מתכוון שרנסקי להזמין מומחים מהמובילים בעולם ובהם הפרקליט אלן דרשוויץ, ופרופ' ארווין קוטלר, לשעבר שר המשפטים של קנדה.

הדיון בוועדת חבר הנאמנים למאבק באנטישמיות התמקד בדו"ח גולדסטון ובהשלכותיו על העם היהודי בארץ ובתפוצות ועל גילויי האנטישמיות ברחבי העולם. פרופ' ג'ראלד שטיינברג מאונ' בר-אילן סקר את עיקרי הדו"ח ודיבר על השפעתו השלילית על הקהילות היהודיות בעולם, על התגברת האנטישמיות ועל השפעתו הרעה של הדו"ח על הקשר של יהדות העולם עם מדינת ישראל.

בישיבת הוועדה נכחו חברי חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית המייצגים קהילות היהודיות מרחבי העולם. עמוס חרמון, העומד בראש הועדה והממונה על המאבק באנטישמיות בסוכנות היהודית, ציין את החשיבות המכרעת של דיון מסוג זה בנוכחות נציגי הקהילות היהודית מכל רחבי העולם.

לפרטים:
אלכס סלסקי,
יחידת הדוברות וההסברה
052-3849090

 

 

 

שיתוף:           PRINT   
29 אוק' 2009 / 11 Heshvan 5770 0