מגבית עולמית

3 בדצמבר 2010 / כ"ו כסלו התשע"א

בעקבות השריפה בכרמל שכילתה עשרות אלפי דונאם של עצי אורן יצאו הקהילות היהודיות בעולם והסוכנות, אור ליום ו' (3 בדצמבר 2010 ), במסע לגיוס תרומות לסיוע לנפגעי האסון.

מסע גיוס התרומות של הסוכנות היהודית והקהילות היהודיות נועד לסייע, בין היתר, לקלוט כ- 2,000 תושבים שפונו מבתיהם בשל השריפה הגדולה, במתקני הסוכנות היהודית ברחבי הארץ, בהתאם לצורך ובתיאום עם רשות החירום הלאומית (רח"ל).

בהודעה רשמית של דובר הסוכנות היהודית נאמר כי בעקבות השריפה הסוכנות היהודית והקהילות היהודיות יוצאות במסע (קמפיין) לגיוס תרומות למען
קיום פעילות מאורגנת לילדים מהצפון ולקליטת תושבים שפונו מבתיהם. המדובר במסע לגיוס תרומות ברחבי העולם בעקבות השריפה הגדולה למען קיום פעילות מאורגנת לילדים מהצפון מחוץ לאזורים שנפגעו בשריפה במהלך חופשת החנוכה ולמען קליטתם של תושבים שפונו מבתיהם במתקני הסוכנות ברחבי הארץ, בהתאם לצורך.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר עוד כי מאז היוודע דבר האסון, נציגי קהילות ויהודים מרחבי העולם מתקשרים, מציעים סיוע, מבקשים להביע את השתתפותם בצערם הגדול של משפחות הנפגעים ומחזקים את כוחות הביטחון וההצלה. "אחדותו של העם היהודי והשותפות של הקהילות היהודיות עם מדינת ישראל, באים לידי ביטוי ברגעים כאלה", אמר שרנסקי והודה לקהילות היהודיות על הזדהותן ונכונותן לסייע.


במקביל, יגויסו תרומות לקיום פעילות חינוכית מאורגנת של הסוכנות היהודית עבור ילדים שפונו מבתיהם מחוץ לאזורים שנפגעו בשריפה במהלך חופשת החנוכה. הפעילות החינוכית תתבצע בסיוע מוסדות החינוך של עמותת מגדל אור בראשותו של הרב דוד גרוסמן ותנועת הנוער העובד והלומד.


מרכז המידע העולמי של הסוכנות היהודית פועל החל משעות הבוקר לריכוז כל מאמצי הסיוע בנושא. הפעילות תתבצע בתיאום עם הרשויות המוסמכות בישראל

לראיונות או לפרטים נוספים:
חגית הללי
דוברת לתקשורת הישראלית
052-3467053

אם יש בידכם לסייע למפונים ולנפגעים, אנא פתחו את הלב ותרמו לסוכנות היהודית היום. תודה.


 

 

שיתוף:           PRINT   
03 דצמ' 2010 / 26 Kislev 5771 0