הסוכנות היהודית תקיים מחר קבלת פנים חגיגית בהר הצופים לכ-700 עולים שמגיעים לארץ ביממה אחת מ 12 מדינות
 

20 ביוני 2010 / ח' תמוז התש"ע

הסוכנות היהודית תקיים מחר, יום שני 21.6 קבלת פנים חגיגית בהר הצופים לכ-700 עולים חדשים שמגיעים לארץ ביממה אחת מ-12 מדינות

בין העולים החדשים, שיקבלו בטקס תעודת זהות ישראלית: אלוף צרפת בסייף וכן עולים חדשים מקירגיסטאן.

קבלת פנים חגיגית לעולים החדשים תתקיים באמפיתיאטרון הר הצופים מחר, יום שני, 21 ביוני 2010, בשעה 17:30, במעמד יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, שרת הקליטה סופה לנדבר ושר הפנים אלי ישי.

העולים החדשים יגיעו מ-12 מדינות (רוסיה, מולדובה, אזרבייג'ן, אוקראינה, גיאורגיה, בלרוס, קירגיסטן, אוזבקיסטן, קזחסטן, צרפת, בלגיה ועוד) ב- 20 טיסות שונות העתידות לנחות בארץ במהלך יממה אחת.

כל העולים ישהו בימים הראשונים לבואם במלון בירושלים. במסגרת המיזם החדש של הסוכנות היהודית- "עלייה על שטיח אדום", יתקיימו במלון ירידי עלייה, שבמהלכם יוענקו לעולים בצורה מרוכזת השירותים הבסיסיים הדרושים לקליטתם הנוחה. בין היתר, יירשמו העולים בקופות החולים ובביטוח הלאומי, יפתחו חשבון בנק, ירכשו טלפונים סלולאריים ויקבלו ייעוץ מקיף מיועצי תעסוקה ומס. כל אחד מהעולים  יקבל ליווי צמוד של עמיתי קליטה.

לאחר סיום תהליך קליטתם, יוסעו העולים לאמפיתיאטרון הר התופים, שם תתקיים קבלת הפנים החגיגית.

במהלך קבלת הפנים, יוענקו תעודות זהות לאלכסנדר ווג בן 26, אלוף צרפת בסייף, ולמשפחת עולים מקירגיסטאן.

אלכסנדר ווג, צעיר יהודי יליד צרפת שמתגורר בפריס התחיל להתעניין באפשרות עלייה לישראל לאחר שהשתתף בשנת 2005 במכבייה. הוא יצר קשר עם נציגים של אגודת הספורט של מכבי  ומיד לאחר עלייתו לארץ, אמור אלכסנדר להצטרף באופן מיידי לנבחרת ישראל בסייף וקיימת אף אפשרות כי ייצג את מדינת ישראל באולימפיאדת לונדון 2012.

יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי אמר לפני הטקס כי בכל פעם שהוא פוגש יהודים שמבקשים לקבוע את עתידם במדינת ישראל, הוא מתרגש מחדש. לדבריו, העלייה לארץ היא ביטוי לזהות יהודית מפותחת ותפקידה האולטימטיבי של הסוכנות היהודית בעידן הנוכחי, אכן הוא להכשיר את הקרקע ואת הלבבות לעלייה, באמצעות חיזוק זהותם היהודית של בני עמנו בתפוצות.

לפרטים:
שרון רוזנר
לשכת דובר הסוכנות היהודית
טל: 02-6202215, 0523745583

 

 

 

שיתוף:           PRINT   
20 יוני 2010 / 8 Tamuz 5770 0