{C}
יו"ר הסוכנות היהודית בקריאה לממשלה: "אסור לחזור על שגיאות העבר – יש לאפשר לעולי אתיופיה לצאת לדיור קבע ולהשתלב בחברה הישראלית"
 
 
 
{C}
   

16 בנובמבר 2010 / ט' כסלו התשע"א

בעקבות החלטת הממשלה אתמול להטיל על הסוכנות היהודית את סיום העלאת בני הפלשמורה לישראל, קרא היום (15.11) יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, לממשלת ישראל ולכלל הגורמים הרלוונטיים למצוא פתרונות שיאפשרו לעולים מאתיופיה לרכוש דירות ולצאת ממרכזי הקליטה לדיור קבע בתוך זמן סביר.

"מרכזי הקליטה נועדו לסייע לעולים בצעדיהם הראשונים בישראל ולהכינם לקראת החיים בארץ. אסור לחזור על שגיאות העבר ולאפשר מצב שבו העולים יאלצו לשהות בהם שנים רבות. יש לסייע להם לצאת בהקדם לדיור קבע כדי להשתלב טוב יותר בחברה הישראלית", אמר שרנסקי.

אתמול החליטה הממשלה ליזום את סיום עלייתם של בני הפלשמורה השוהים כעת בגונדר. הממשלה הטילה על הסוכנות היהודית להחליף את ארגון נאקוג' שפעל עד היום במחנה המעבר בגונדר, ולאחר השלמת העלייה לסגור את המחנה.

"החלטת הממשלה אמיצה ומבורכת. אך לאור נתונים שלנו המראים בעייה הולכת ומחריפה של דיור עבור עולי אתיופיה, אנו מבקשים שהממשלה תפעל להשלים את המהלך באופן שיבטיח את הצלחת העלייה הזו," אמר שרנסקי. "הסוכנות היהודית כבר קיבלה החלטה לגייס כספים למען העלאת אחרוני הפלשמורה ולמען הכשרתם לקראת החיים בישראל עוד במחנה המעבר באתיופיה", הוסיף שרנסקי.

מנכ"ל המחלקה לעליה ולקליטה בסוכנות היהודית, אלי כהן, הסביר כי כיום מתגוררים במרכזי הקליטה ברחבי הארץ כ- 4,300 עולים מאתיופיה. "אם העולים המתגוררים במרכזי הקליטה לא יוכלו לרכוש דירות ולצאת לדיור קבע, בעוד כשנה וחצי לא יישאר מקום לקליטתם של עולים נוספים מאתיופיה שאמורים להגיע ארצה בעתיד, בהתאם להחלטת הממשלה ".

יו"ר הסוכנות גם קרא לממשלה למצוא פתרונות לדיור קבע לכ- 1,000 עולים מאתיופיה המתגוררים כיום במרכזי הקליטה ואשר אין להם פתרון דיור אפילו בתנאים הנדיבים של המשכנתאות המוצעות על ידי הממשלה. עולים אלה כוללים קשישים ומחוסרי יכולת שאין ביכולתם לרכוש דירה ועליהם לגור בדיור מוגן.

על פי נתוני הסוכנות היהודית, בעשור האחרון הצליחו רוב עולי אתיופיה לצאת ממרכזי הקליטה לדיור קבע הודות למשכנתאות הנדיבות של ממשלת ישראל. ואולם, בשל משבר הנדל"ן בשוק הישראלי והתייקרות מחירי הדירות, עולי אתיופיה מתקשים כיום לרכוש דירות ונאלצים להישאר במרכזי הקליטה מספר שנים. בנוסף, ערים רבות שבהם מחירי הדירות זולים יותר, קלטו מספר גדול של עולים בשנים האחרונות ולכן במידה רבה נחסמו לרכישת דירות על ידי עולי אתיופיה.

לפרטים נוספים:
חביב גור

דובר הסוכנות
050-205-2627

 
 
   

 

 

 

 

שיתוף:           PRINT   
16 נוב' 2010 / 9 Kislev 5771 0