המרכז הראשון לחינוך לאורח חיים בריא לילדים חולים ייחנך בניצנה שבנגב

{C}

{C}

{C}

{C}

המרכז הראשון לחינוך לאורח חיים בריא לילדים חולים ייחנך בניצנה שבנגב בעלות של 12 מיליון ₪

 
 
 
   

29 בנובמבר 2010 / כ"ב כסלו התשע"א

טקס החנוכה יערך ביום ד', בשעה 12:00, במעמד יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, סגן יו"ר הסוכנות היהודית רני טריינין, ראש המוא"ז רמת נגב שמוליק ריפמן, יו"ר ניצנה אשר גרינבאום, יו"ר ההסתדרות הציונית אברהם דובדבני והתורם מר ויקטור חי גז *תמונה תופץ לאחר האירוע

התנאים הייחודיים של המדבר ינוצלו כדי לחזק את הביטחון העצמי של ילדים חולים ולסייע להם לרכוש הרגלים לחיים בריאים: ביום רביעי, 01.12 יחנכו הסוכנות היהודית וקרן קימת לישראל בקהילה החינוכית ניצנה השוכנת בנגב "בית העצמה" לילדים חולים בעלות של 12 מיליון ₪. זהו המרכז הראשון בישראל לחינוך לאורח חיים בריא לילדים הסובלים ממחלות קשות או כרוניות ונמצאים בתהליכי החלמה או לילדים הסובלים מעודף משקל.

בבית ההעצמה יופעלו סדרות חינוכיות בנות שבוע ימים שבהן ירכשו הילדים כלים לניהול חיים נורמטיביים בצל המחלה, המשלבים תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית. כמו כן יוענקו להם כלים להעצמה ולחיזוק הביטחון העצמי. סגל ההדרכה יכלול את מיטב אנשי המקצוע ובהם אנשי רפואה, תזונאים ומדריכי אימון גופני. התוכנית החינוכית פותחה ע"י אנשי ניצנה, בשיתוף הדסה אופטימל ובית החולים סורוקה.

המתחם החדש כולל מבנים שהותאמו במיוחד לצרכי הילדים ובהם אכסניה בעלת אמצעי נגישות, כיתות לימוד, מרכז מחשבים, חדרי יצירה, חדר פעילות גופנית ויוגה ועוד. לרשות הילדים יעמדו גם מתקני ניצנה ובהם חדר כושר, פארק סולארי, בריכה סולארית, מעבדה לפיזיולוגיה ומרכז לימוד למחזור.

מנהל ניצנה מטעם הסוכנות היהודית, דויד פלמ"ח, אומר כי אנשי המקצוע ינצלו את היתרונות של המדבר ושל ניצנה כדי להקנות לילדים כלים לאורח חיים בריא: הם ילמדו על תזונה נכונה באמצעות בישולי שדה וישתתפו בפעילויות ספורט במדבר כמו ניווט ורכיבת אופניים כדי לטפח בהם את המודעות לספורט. "המרכז מכונה 'בית העצמה' מכיוון שדגש מיוחד יושם על העצמת הילדים וחיזוק הביטחון העצמי שלהם, בין היתר באמצעות סדנאות להיכרות עם חיות הנגב והצמחייה המדברית", אמר פלמ"ח.

המימון העיקרי להקמת המרכז הגיע בסיוע תרומות שגויסו ע"י קק"ל צרפת משני תורמים: שרה אדוויש בוטייה למשפחת גרובר, ילידת פולין. אדוויש ניצלה את חזותה האירופאית והצליחה לשרוד את השואה ולעבור מהתופת בפולין לצרפת. את התרומה למרכז היא מקדישה לזכר בני משפחת גרובר שלא שרדו את השואה כדי לקבוע להם זכר שיפעל למען ילדים חולים. התורם השני הוא ויקטור חי גז, בן 90, יליד תוניסיה שהיגר לצרפת. ויקטור איבד את בתו אלין, שנפטרה בגיל צעיר ממחלה קשה.

ניצנה היא קהילה חינוכית התיישבותית של הסוכנות היהודית שנוסדה ב- 1986 ע"י לובה אליאב ושוכנת במועצה האזורית רמת נגב. מדי שנה מגיעים לניצנה אלפי צעירים ובני נוער מחו"ל ומישראל והם משתתפים בטיולים ובסמינרים המתמקדים בהעצמה אישית, ציונות, אקולוגיה ואהבת הנגב. הלימודים בניצנה נערכים בדומה לבתי ספר שדה, באמצעות סביבות למידה מיוחדות ולימודי שטח במדבר. במקום פועלת אכסניית נוער ומרכז אירוח ומאפשר למאות משפחות לבלות את סופי השבוע בפעילויות אטרקטיביות במדבר ונופיו.

חגית הללי, דוברת לתקשורת הישראלית, הסוכנות היהודית, 052-3467053

 
{C}
 
{C}
   

 

 

 

שיתוף:           PRINT   
29 נוב' 2010 / 22 Kislev 5771 0