במפגן הזדהות ענק: מאות שמיניסטים מרחבי צרפת הגיעו לסיור חינוכי בישראל

במפגן הזדהות ענק: מאות שמיניסטים מרחבי צרפת הגיעו לסיור חינוכי בישראל
 
 
 
   

19 בדצמבר 2012 / ו' טבת התשע"ג

מחר בשעה 20:00 בבנייני האומה בירושלים: אירוע מרכזי במעמד יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי.

(החל מהשעה 16:00 יערך יריד תכניות בישראל לשמיניסטים מצרפת)

שמיניסטים בכחול לבן: ברכבת אווירית שמאורגנת על ידי הסוכנות היהודית נחתו ביממה האחרונה בישראל 858 תלמידי י"ב מ- 20 בתי ספר יהודים ברחבי צרפת. בני הנוער הגיעו לסיור בן שבוע ימים, במסגרת המיזם החינוכי של הסוכנות היהודית "שמיניסטים בכחול לבן". השנה, לראשונה, הצטרפו למיזם גם תלמידי י"ב מבית הספר "אור התורה" מטולוז. יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר ש"הגעתם של תלמידי התיכון היא מפגן הזדהות ענק, שמשקף את הקשר החם והמיוחד בין קהילת יהודי צרפת לבין מדינת ישראל".

בחודש מרץ השנה נרצח בבית הספר היהודי בטולוז 'אור התורה' המורה היהודי יונתן סנדלר (29) ז"ל ושני בניו, אריה (6) ז"ל וגבריאל (3.5) ז"ל. בפיגוע גם נרצחה מרים חנה (8) ז"ל, בתו של מנהל בית הספר, יעקב מונסונגו. מאז הפיגוע הנוראי מלווה הסוכנות היהודית את חברי הקהילה בטולוז, את תלמידי בית הספר ואת בני משפחותיהם של הנרצחים. תלמידי אור התורה,  שיצטרפו לראשונה למיזם "שמיניסטים בכחול לבן", ילוו בסיור על ידי אשתו של מנהל בית הספר, הגברת יפה מונסונגו.

 "שמיניסטים בכחול לבן" הינו הפרויקט הגדול ביותר של הסוכנות היהודית ובתי הספר היהודיים בצרפת להבאת נוער יהודי מצרפת לסיורים חינוכיים בארץ. הסיורים מאורגנים על ידי חברת החינוך של הסוכנות היהודית "החוויה הישראלית". כל בית ספר הינו שותף מלא בבניית תוכנית הסיור שנבנית במיוחד עבורו. מאז הקמת הפרויקט לפני 10 שנים הגיעו ארצה 7,697 תלמידים מ 25 בתי ספר ברחבי צרפת.

 במהלך הביקור בישראל יסיירו תלמידי התיכון הצרפתים באתרים חינוכיים, יפגשו עם ישראלים בני גילם ויחשפו לתכניות חינוכיות, למוסדות להשכלה גבוהה, מפעלי הייטק ועוד. בין היתר יערך יריד ענק של פרויקט מסע, המשותף לממשלת ישראל ולסוכנות היהודית, שיציע לבני הנוער מסלולי התנדבות ולימודים בני מספר חודשים בישראל.

 להלן האירועים המרכזיים בסיור:

יום ה', 20.12 החל מהשעה 16:00 בבנייני האומה, יריד תוכניות התנדבות ולימודים בישראל במסגרת פרויקט "מסע". בשעה 20:00 יערך האירוע החגיגי במעמד יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי.

מוצ"ש, 22.12, שעה 19:00, טקס בחפירות הכותל הדרומי (במרכז דוידסון) במעמד הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב שלמה עמאר.

  לפרטים: לשכת דובר הסוכנות היהודית 02-6202215 או חגית הללי 0523467053

 
 
   
 
 

 

 

שיתוף:           PRINT   
19 דצמ' 2012 / 6 Tevet 5773 0