יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, בביקור בטולוז עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "בעקבות הפיגוע הרצחני, הסוכנות היהודית הקימה קרן שתסייע לאבטחת מוסדות יהודיים בחו"ל"
 
 
 
יור הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, בביקור בטולוז עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו  

1 בנובמבר 2012 / ט"ז חשון התשע"ג 

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, התלווה היום (יום ה', 01.11.2012) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בביקורו בקהילה היהודית בעיר טולוז שבצרפת ובבית הספר 'אור התורה' שבו אירע במרץ השנה הפיגוע הרצחני.
 
במהלך הביקור עדכן יו"ר הסוכנות היהודית כי בעקבות הפיגוע בבית הספר בטולוז והתגברותם של אירועי האנטישמיות בעולם הקימה הסוכנות היהודית קרן להענקת סיוע חירום לקהילות יהודיות. הקרן, שנועדה לחזק את הביטחון של יהודים ברחבי העולם, תעניק סיוע כספי לחיזוק תשתיות האבטחה במוסדות יהודים בקהילות קטנות ברחבי עולם ובהם בתי ספר, מרכזים קהילתיים ובתי כנסת.
 
בחודש מרץ השנה נרצח בבית הספר היהודי בטולוז 'אור התורה' המורה היהודי יונתן סנדלר (29) ז"ל ושני בניו, אריה (6) ז"ל וגבריאל (3.5) ז"ל. בפיגוע גם נרצחה מרים חנה (8) ז"ל, בתו של מנהל בית הספר, יעקב מונסונגו.
 
מאז הפיגוע מלווה הסוכנות היהודית את בני משפחת סנדלר ומונסונגו ומסייעת לתלמידים ולצוות המורים בבית הספר אור התורה לשוב לשגרה. בין היתר הגיעו לטולוז מייד לאחר הפיגוע מומחים לטראומה, מדריכים ישראלים ואנשי מקצוע. כמו כן, מופעלות ביוזמת הסוכנות היהודית מגוון תכניות להבאת תלמידים ומורים לביקורים חינוכיים בישראל.
 
שרנסקי, אמר כי "הטרור העולמי הוא איום משותף גם לתושבי מדינת ישראל וגם ליהודי העולם. הקמתה של קרן הסיוע לקהילות היהודיות היא הביטוי המובהק לערך שכל ישראל ערבים זה לזה. אנחנו, כמשפחה אחת גדולה, מזדהים האחד עם השני ודואגים זה לזה."
 
 
לפרטים: חגית הללי, דוברת לתקשורת הישראלית, הסוכנות היהודית – 052-3467053 

 
 
   
 
 

 

 

 

שיתוף:           PRINT   
01 נוב' 2012 / 16 Heshvan 5773 0