בסיוע שליחי הסוכנות היהודית: מפגני תמיכה בישראל ברחבי העולם היהודי

בסיוע שליחי הסוכנות היהודית: מפגני תמיכה בישראל ברחבי העולם היהודי

 
 
 
 

18 בנובמבר 2012 /ד' כסלו התשע"ג

בסיוע שליחי הסוכנות היהודית, בעשרות קהילות יהודיות ברחבי העולם מתקיימים מפגני תמיכה בישראל הכוללים עצרות הזדהות, קמפיינים בפייסבוק, מכתבי סולידריות לתושבי ישראל ושיחות עם ישראלים הנתונים תחת ירי הטילים. בנוסף, הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית תעניק סיוע חירום לנפגעי הירי מתרומה של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה. ברחבי הארץ גם שוהים אלפי צעירים מהתפוצות שמתנדבים בעשרות תכניות בישראל במסגרת פרויקט 'מסע' של הממשלה והסוכנות היהודית.

ביממה האחרונה ביקשו אלפי הקהילות היהודיות להעביר את תמיכתם לתושבי מדינת ישראל באמצעות מכתבים, אימיילים, סרטוני וידיאו ויוזמות נוספות. רבים מהם עשו זאת באמצעות תכנית "שותפות ביחד" של הסוכנות היהודית, שמחברת בין 550 קהילות יהודיות בעולם לרשויות המקומיות בישראל. גם תלמידים יהודים מהעולם העבירו את הזדהותם לתלמידים בישראל באמצעות הרשת הבינלאומית לבתי ספר תאומים שמפעילה הסוכנות היהודית.

בעקבות מותם הטראגי של שלושה תושבי קרית מלאכי שלחו תלמידות יהודיות מהעיר דנייפרופטרובסק שבאוקראינה, הלומדות בבית הספר 'אור אבנר', מכתבי עידוד לתלמידות מבית הספר התאום שלהן בקרית מלאכי "חב"ד בנות". תלמידי בית הספר "ליאון פינלו" שבלימה, בירת פרו, קיימו שיחה עם תלמידים מבית הספר התאום מקיף הקריה (מקיף ז') באשדוד. תלמידי בית הספר "תרבות" במקסיקו שלחו סרטוני הזדהות לחבריהם באזור עין הבשור  שבמועצה האזורית אשכול; תלמידים מסן דייגו הצטלמו עם דגלי ישראל וחברי הקהילה היהודית בשיקגו שלחו מכתבי תמיכה לשותפיהם באזור קרית גת, לכיש ושפיר.

 
 
   

 


קהילות רבות גם נערכות לקיים בימים הקרובים מפגני תמיכה בישראל. חברי הקהילה היהודית של סן דייגו, השותפה לאזור שער הנגב במסגרת תכנית "שותפות ביחד" של הסוכנות היהודית, תקיים מחר (יום ראשון, 18/11) עצרת תמיכה בישראל, שבה צפויות להשתתף משפחות מהקהילה. גם באוסטרליה צפויות להיערך מחר הפגנות תמיכה בישראל ביוזמת הארגונים היהודיים ושליחי הסוכנות היהודית תחת הקריאה למשתתפים ללבוש אדום כדי להפגין סולידריות עם התושבים בישראל. הפגנות תמיכה יערכו בו זמנית בערים מלבורן וסידני ועצרת נוספת תתקיים בעיר פרת' שבאוסטרליה.

קמפיין אדום בפייסבוק:

ארגון הסטודנטים היהודים באוסטרליה וניו זילנד (AUJS) יזם ביחד עם שליחי הסוכנות היהודית קמפיין ויראלי ברשת האינטרנט שנועד להביע תמיכה עם תושבי ישראל על רקע ירי הטילים וההסלמה במצב הביטחוני. במסגרת הקמפיין מתבקשים אנשים ברחבי העולם להצטלם כשהם לבושים באדום ולהעלות את תמונתם לפייסבוק. הקמפיין זכה עד כה לתמיכה רחבה שחצתה את אוסטרליה והגיעה למדינות נוספות. בנוסף, ארגונים יהודים באוסטרליה, כמו הפדרציה הציונית, החליפו את צבע הסמלים שלהם בפייסבוק לצבע אדום.

על רקע ההסלמה: סיוע מיידי של הסוכנות היהודית לנפגעים, מתרומת הפדרציות בצפון אמריקה

על רקע ההסלמה במצב הביטחוני, מעניקה הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית סיוע חירום לתושבים אשר נפצעו מירי טילים או שבתיהם נפגעו פגיעה ישירה מהטילים, מתרומה של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה (JFNA). הסיוע הכספי המיידי, בהיקף של כ- 1,000 דולר, נועד לעזור לנפגעים בהתארגנות ראשונית ודחופה. בימים האחרונים ביקרו נציגי הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית בבתיהם של משפחות שנפגעו מהירי והעניקו להם את הסיוע.

בנוסף לסיוע החירום, כל משפחה שתוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגעת פעולות איבה, תוכל לפנות לקרן של הסוכנות היהודית ולקבל סיוע בהיקף של עד 20,000 ₪. הסיוע נועד להקל על הנפגעים בצרכים משלימים אשר אינם נתמכים על ידי המוסדות הרשמיים של מדינת ישראל.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר כי הסיוע של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה מפגין את הסולידריות של היהודים ברחבי העולם עם תושבי הדרום, המתמודדים בימים אלה עם מציאות קשה ועם הכאב הנורא של הפצועים ובני משפחותיהם של ההרוגים.

לפרטים על קבלת הסיוע של הקרן לנפגעי טרור, ניתן לפנות למספר טלפון: 03-7453542

לפרטים לעיתונאים: חגית הללי, דוברת לתקשורת הישראלית, הסוכנות היהודית, 0523467053

 

 

 

 

שיתוף:           PRINT   
17 נוב' 2012 / 3 Kislev 5773 0