על רקע מלחמת הדה לגיטימציה: כ- 200 מנהיגים צעירים דוברי רוסית מאירופה קיבלו הכשרה לפעילות בניו מדיה בכנס של משרד ההסברה והתפוצות והסוכנות היהודית

 
 

25 בנובמבר 2012 / י"א כסלו התשע"ג 17:00 בצהרים 

על רקע מלחמת הדה לגיטימציה נגד ישראל נערך בימים אלה בעיר מאסטריך שבהולנד כנס מיוחד של הסוכנות היהודית ומשרד ההסברה והתפוצות שהכשיר צעירים דוברי רוסית מ- 12 מדינות באירופה לדיפלומטיה ציבורית ולפעילות באמצעות הניו מדיה. הכנס החינוכי נועד לגבש מנהיגות יהודית צעירה של דוברי רוסית מרחבי אירופה.

בכנס, שנערך ארבעה ימים וינעל היום (25.11), השתתפו למעלה מ- 200 מנהיגים צעירים דוברי רוסית בגילאי 20 עד 30 מכל רחבי אירופה שלוקחים חלק בפעילות של הסוכנות היהודית בשנים האחרונות.. על פי הערכות של הסוכנות היהודית מספרם של היהודים דוברי רוסית במרכז אירופה עומד על מאות אלפי איש. הצעירים דוברי הרוסית אינם מאורגנים או מאוגדים במסגרות קהילתיות והכנס נועד לחזק את הזיקה שלהם לעם היהודי ולמדינת ישראל.

הכנס צייד את המשתתפים בידע ובכלים מעשיים לקידום תדמיתה של ישראל באירופה כדי לתת מענה הולם לפעילות האנטי ישראלית, המתרחשת בסביבה תקשורתית מודרנית. כמו כן מקווים יוזמי הכנס ללכד את הצעירים היהודים סביב שפה ותרבות משותפת באמצעות פעילות ועשייה קבוצתית חוצת גבולות.

במהלך הכנס הוקנו למשתתפים מיומנויות טכניות בתקשורת בינאישית ואלקטרונית, תוך שילוב הרצאות פרונטאליות ותרגילים מעשיים. המפגשים התנהלו בשפות אנגלית, גרמנית ורוסית בהנחייתם של מומחים בעלי שם עולמי בתחום הדיפלומטיה הציבורית  והמדיה החדשה.

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין: "אחת ממטרות הכנס היא להכשיר צעירים אלו להיות הגרעין המוביל בגיבוש מנהיגות יהודית צעירה באירופה. באמצעות הכנס אנו מקווים לחזק את הזיקה בינם לבין מדינת ישראל ולרתום גם אותם לפעילות של המשרד במדיה החדשה כמכפילי כוח בהעברת מסרים ומאבק בהסתה ודה-לגיטימציה לישראל".

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי אומר כי: "מלחמת הדה לגיטימציה שהתנהלה נגד ישראל בימים האחרונים הבהירה עד כמה חשוב לגבש מנהיגים יהודים צעירים ברחבי העולם ולחזק את הקשר שלהם עם מדינת ישראל".

צלם: Alex Delomann

25 בנובמבר 2012 17:00 בצהרים 

 

 

 

שיתוף:           PRINT   
25 נוב' 2012 / 11 Kislev 5773 0