מבצע "כנפי יונה" לסיום העלייה מאתיופיה: בארגון הסוכנות היהודית תנחת מחר (29.10) בנתב"ג טיסת העולים הראשונה מאתיופיה, בעקבות החלטת הממשלה ביולי האחרון על גברת קצב העלייה

 28 באוקטובר 2012 / י"ב חשון התשע"ג 

טקס קבלת פנים בטרמינל 1 ביום ב', 29.10, בשעה 15:00 במעמד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, יו"ר חבר הנאמנים בסוכנות היהודית, ג'יימס טיש, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, שרת הקליטה סופה לנדבר, יו"ר קרן היסוד מודי זנדברג, נשיא הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין, יו"ר הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, קתי מנינג וחברי חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית

כניסת עיתונאים מטרמינל 1, בצירוף תעודת לע"מ בתוקף החל מהשעה 13:00

להסדרת אישור כניסה מראש נא להעביר בהקדם שם ומס' ת.ז. ללשכת דובר הסוכנות 02-6202215

מבצע "כנפי יונה" יוצא לדרך: כ- 240 עולים מאתיופיה, מחציתם ילדים, יגיעו ארצה ביום ב', 29.10, בטיסת העולים הראשונה שמאורגנת על ידי הסוכנות היהודית בעקבות החלטת הממשלה על הגברת קצב העלייה וסיום הבאת שארית בני הפלשמורה לישראל. האירוע יתקיים במסגרת כינוס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, שנערך בימים אלה בתל אביב בהשתתפות נציגי קהילות יהודיות וארגונים יהודים מרחבי העולם ומישראל.

ביולי 2012 החליטה הממשלה על הגברת קצב העלייה מאתיופיה, על מנת להביא לסיומה המהיר. במסגרת הזאת, הוחלט לפתוח מחדש את מרכז הקליטה של הסוכנות היהודית  'איבים' שבתחומי המועצה האזורית שער הנגב ולקלוט בו כ- 600 מבני הפלשמורה. את יתרת העולים הוחלט לקלוט ב- 16 מרכזי קליטה של הסוכנות היהודית ומשרד הקליטה הפרושים ברחבי הארץ. לצורך כך גייסה הסוכנות היהודית מתרומות של יהדות העולם כ- 12 מיליון ₪ ועוד חמישה וחצי מיליון ₪ הושקעו על ידי משרד הקליטה.

מבצע "כנפי יונה" צפוי להסתיים באוקטובר 2013, עם העלאתם של יתרת הזכאים, הממתינים לעליה בגונדר. באחריות הסוכנות היהודית מופעל בגונדר, בראשותו של אשר סיום ראש משלחת הסוכנות היהודית, מרכז קהילתי שבו מתקיימים שירותי קהילה מקיפים הכוללים הפעלת מערך מתנדבים שמכין את הממתינים לקראת העלייה, סיוע הומניטארי, מפעל הסעדה, תכניות העשרה ובית ספר שבו לומדים יהדות ועברית לצד תכנית הלימודים של משרד החינוך האתיופי ועוד.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר כי זוהי שעה היסטורית שתחילתה ב"מבצע משה", המשכה במבצע "שלמה" וסיומה במבצע "כנפי יונה". שרנסקי הודה לשותפים בקהילות היהודיות שמעבר לים ולשותפים שבישראל על תרומתם להבאת עולי אתיופיה ולקליטתם בחברה הישראלית.

לפרטים נוספים:
חגית הללי
דוברת לתקשורת הישראלית
הסוכנות היהודית
0523467053


 

 

שיתוף:           PRINT   
28 אוק' 2012 / 12 Heshvan 5773 0